petrin

Oslo

I dag var jeg p ambassaden i Oslo for f meg visum. Jeg tok bussen grytidlig til Oslo city i dag mren for komme meg s tidlig inn p ambassaden som mulig. Hadde med meg alle papirene og det som jeg trengte, s alt gikk veldig fint. Var ferdig der etter ca. en time. Det var ikke skummelt eller stress i det hele tatt. Etter det hang jeg med Anders, en kompis fra skolen, helt til jeg mtte ta flytoget tilbake til Gardermoen. Vi spaserte rundt og s p slottet, Aker brygge, Operaen og McDonalds. Haha, flte meg som en nysgjerrig turist der jeg gikk. Natt til idag overnattet jeg hos sskenbarnet mitt June som bor en liten halvtime utenfor sentrum. Det var utrolig hyggelig! Vi grillet og spiste is sammen med en annen venninne, og vi hadde det riktig s kjekt. Selvflgelig gjekk alle samtalene p engelsk, haha! Det er jo viktig ve seg s mye som mulig.

22.06.2013

I gr tok jeg turen til venninnen min Sofie som jeg har gtt sammen med p Lundeneset VGS. Vi koste oss med reker fr vi fikk besk av to andre kompiser. Det ble bading p Solastranden etterflgt av vafler og rrte br. Herlig kveld med kjekke folk.

verdensbeste venner

P torsdag opplevde jeg noe helt sykt, noe som jeg aldri kommer til glemme! Jeg l i sola og leste en bok mens jeg sendte meldinger med Tante fordi jeg hadde lyst beske henne p hytten. Hun skulle bare sjekke ut med onkelen min om det passet fr hun svarte meg. I mens jeg ventet p svar ringte Ane, en av mine bestevenner. Hun sa at det ble grilling og volleyball med en liten gjeng nede med naustet hennes, der vi alltid pleier vre om sommeren. Jeg ville det viss jeg ikke skulle reise til tanten min, s jeg skulle sende melding om jeg ble med. Hun skulle i familieselskap om dagen, s hun kunne hente meg med bt i syv tiden vissente. Jeg melding av tanten min om at de passet litt drlig at jeg kom, s det ble ikke noe hyttetur p meg. Jeg prvde f med meg folk p finne p noe p dagen fr jeg skulle til naustet, men ingen kunne jo selvflgelig. Ane hentet meg med bten hennes i syv tiden. Siden ingen hadde kommet til naustet enda, s rnet vi litt rundt p fjorden mens vi sang og nt sommerflelsen. S kruset vi inn til naustet og parkerte bten. Da hrte vi plutselig masse brk og trampelyder, rart nok s tenkte jeg bare at det var en hund som sprang etter alle sauene som pleier rusle rundt p omrdet, men der tok jeg kraftig feil. Nr jeg kom opp p brygga sg jeg at det ikke var sauene som sprang, men en hel mengde med folk. Tre sinnssykt gode venner hadde nemlig arrangert "suprise party" for meg. Ble helt sjokkert og ikke minst veldig rrt over at noen kunne arrangere noe s utrolig kjekt for meg. Det var helt urolig at s sinnssykt mange stilte opp. Vi var over 50stk p det meste, og det var folk fra hele Rogaland. Jeg er s sinnssykt glad i alle sammen, og ikke minst sykt takknemlig for ha s mange fantastiske venner. Frste reaksjonen jeg fekk var hyle og brle, s hoppet jeg rundt og klemte alle sammen. Det gjekk ikke opp for meg fr jeg satt med ned for skrive dette innlegget at alle kom for feire/ ta forvell med MEG. Da kom trene ganske raskt ja. Jeg kommer til savne dere utrolig mye!!

Her er noen blider fra kvelden. Den var helt PERFEKT

Tusenhjerteligtakk Ane, Sofie og rjan. Dere er unike♥

hverdagsglede

∞God stemning med rtt mannskap ∞

siste innspurt p Neset

N er det ikke mange dagene igjen p Neset. Dette skoleret har gtt helt ekstremt fort! N som jeg sitter p det tomme og utvaskede rommet mitt, fler jeg at jeg nettopp har kommet til Neset og skal begynne flytte inn. Tiden har bare flydd avgrde. Jeg har opplevd s utrolig mye kjekt og jeg har blitt kjent med mange nye fantastiske mennesker. Dette er helt klart de beste ret hittil. Jeg anbefaler alle p det sterkeste begynne p Lundeneset Vgs! Helt fantastisk :)

Jeg har lagt til noen blider i fra de siste ukene. Gode minner!

I fra sykelturen til Anne og meg. Vi syklet til Utbjoa og overnattet nede p berget

Jan Arne og jeg syklet til Knapphus midt p natta.

Sofie og jeg overnattet p Klinebrygga.

Sykeltur i solnedgang

Verdensbeste sster kom heim!

Kanotur til butikken

Kjekke fjellturer

Tur med klassen

Vertsfamilien min

Om bare 19 dager str jeg spent p LAX flyplass i USA, og har mitt frste mte med vertsfamilien som jeg skal leve sammen med i et helt r. Det kommer til bli et uforglemmelig yeblikk med masse ulike inntrykk og flelser. Vertsfamilien min bor i Redlands i Califorina, ca. en time utenfor Los Angeles. Det er bare 1 time til noen av de vakreste strendene i USA og bare 45 min til nrmeste skitrekk. Helt perfekt for min del. Verts moren min er 42r og jobber som lrer p en barneskole, og verts far er 43r og jobber innenfor brannindustrien med et egent firma. Det er fire kids i familien, en jente p 16, gut p 14, jente p 12 og jente p 9, og s har dem en st hund. Familien virker veldig aktive og de elsker sport. De driver med vannpolo, golf, amerikansk fotball, litt surfing, cating, gr turer i fjellet, skatebording og moren er veldig interessert i sykling. I tillegg er de kristne og gr i kirka hver sndag hvor moren, broren og den ene sstera er med i koret der. De elsker reise rundt og oppleve nye ting. De har allerede planlagt flere turer som vi skal p gjennom det neste ret. Jeg er ogs s heldig at familien har invitert meg til komme over for vre med dem nesten hele sommeren fr vi begynner p skolen. Vi skal blant annet til Yosmite Nasjonal park i nesten en uke, vi skal vre to uker i L.A og s skal vi p camping p en strand. Samtidig skal vi gjre masse andre kjekke ting innimellom, har ftt en lang liste med planer for ferien. Gleder meg kjempe masse! Huset deres er kjempe stort og fint, med et sort uteomrdet hvor de har basseng, boblebad og ikke minst palmer. Familien virker veldig pne og inkluderende, og de sier at de gleder seg kjempe masse til jeg kommer.Tror dette kommer til bli et supert r!

utvekslingsstudent 2013-2014

N er det bare noen f uker igjen fr jeg starter p noe som er helt nytt og veldig spennene. Jeg skal nemlig reise p utveksling til USA i ett helt r. Jeg har vrt s heldig og ftt vertsfamilie i selveste California, noe som er mange jenters drm. Vertsfamilien min virker kjempe kul, koselig, aktiv og ikke minst veldig snill. Jeg gleder meg utrolig masse til mte dem. Vi har god kontakt via mail og snapchat, og vi har planlagt at vi snart skal skype. Jeg kommer til lage et eget innlegg om familien hvor jeg forteller litt mer om dem. Det blir selvflgelig veldig trist reise i fra venner og familie i Norge, men jeg skal gjre alt jeg kan for nytte tiden jeg har igjen her hjemme s mye som mulig. Denne bloggen har jeg i hovedsak for holde venner og familie oppdatert, men selvflgelig er det koselig om andre ogs leser den.

Image and video hosting by TinyPic

Stine, 17 r. Utvekslingstudent i California 2013-2014.