petrin

Oslo

I dag var jeg på ambassaden i Oslo for å få meg visum. Jeg tok bussen grytidlig til Oslo city i dag måren for å komme meg så tidlig inn på ambassaden som mulig. Hadde med meg alle papirene og det som jeg trengte, så alt gikk veldig fint. Var ferdig der etter ca. en time. Det var ikke skummelt eller stress i det hele tatt. Etter det hang jeg med Anders, en kompis fra skolen, helt til jeg måtte ta flytoget tilbake til Gardermoen. Vi spaserte rundt og så på slottet, Aker brygge, Operaen og McDonalds. Haha, følte meg som en nysgjerrig turist der jeg gikk. Natt til idag overnattet jeg hos søskenbarnet mitt June som bor en liten halvtime utenfor sentrum. Det var utrolig hyggelig! Vi grillet og spiste is sammen med en annen venninne, og vi hadde det riktig så kjekt. Selvfølgelig gjekk alle samtalene på engelsk, haha! Det er jo viktig å øve seg så mye som mulig.

22.06.2013

I går tok jeg turen til venninnen min Sofie som jeg har gått sammen med på Lundeneset VGS. Vi koste oss med reker før vi fikk besøk av to andre kompiser. Det ble bading på Solastranden etterfølgt av vafler og rørte bær. Herlig kveld med kjekke folk.

verdensbeste venner

På torsdag opplevde jeg noe helt sykt, noe som jeg aldri kommer til å glemme! Jeg lå i sola og leste en bok mens jeg sendte meldinger med Tante fordi jeg hadde lyst å besøke henne på hytten. Hun skulle bare sjekke ut med onkelen min om det passet før hun svarte meg. I mens jeg ventet på svar ringte Ane, en av mine beste venner. Hun sa at det ble grilling og volleyball med en liten gjeng nede med naustet hennes, der vi alltid pleier å være om sommeren. Jeg ville det viss jeg ikke skulle reise til tanten min, så jeg skulle sende melding om jeg ble med. Hun skulle i familieselskap om dagen, så hun kunne hente meg med båt i syv tiden vissente. Jeg melding av tanten min om at de passet litt dårlig at jeg kom, så det ble ikke noe hyttetur på meg. Jeg prøvde å få med meg folk på å finne på noe på dagen før jeg skulle til naustet, men ingen kunne jo selvfølgelig. Ane hentet meg med båten hennes i syv tiden. Siden ingen hadde kommet til naustet enda, så rånet vi litt rundt på fjorden mens vi sang og nøt sommerfølelsen. Så kruset vi inn til naustet og parkerte båten. Da hørte vi plutselig masse bråk og trampelyder, rart nok så tenkte jeg bare at det var en hund som sprang etter alle sauene som pleier å rusle rundt på området, men der tok jeg kraftig feil. Når jeg kom opp på brygga såg jeg at det ikke var sauene som sprang, men en hel mengde med folk. Tre sinnssykt gode venner hadde nemlig arrangert "suprise party" for meg. Ble helt sjokkert og ikke minst veldig rørt over at noen kunne arrangere noe så utrolig kjekt for meg. Det var helt urolig at så sinnssykt mange stilte opp. Vi var over 50stk på det meste, og det var folk fra hele Rogaland. Jeg er så sinnssykt glad i alle sammen, og ikke minst sykt takknemlig for å ha så mange fantastiske venner. Første reaksjonen jeg fekk var å hyle og brøle, så hoppet jeg rundt og klemte alle sammen. Det gjekk ikke opp for meg før jeg satt med ned for å skrive dette innlegget at alle kom for å feire/ ta forvell med MEG. Da kom tårene ganske raskt ja. Jeg kommer til å savne dere utrolig mye!!

Her er noen blider fra kvelden. Den var helt PERFEKT

Tusenhjerteligtakk Ane, Sofie og Ørjan. Dere er unike ♥

hverdagsglede

∞ God stemning med rått mannskap ∞

siste innspurt på Neset

Nå er det ikke mange dagene igjen på Neset. Dette skoleåret har gått helt ekstremt fort! Nå som jeg sitter på det tomme og utvaskede rommet mitt, føler jeg at jeg nettopp har kommet til Neset og skal begynne å flytte inn. Tiden har bare flydd avgårde. Jeg har opplevd så utrolig mye kjekt og jeg har blitt kjent med mange nye fantastiske mennesker. Dette er helt klart de beste året hittil. Jeg anbefaler alle på det sterkeste å begynne på Lundeneset Vgs! Helt fantastisk :)

Jeg har lagt til noen blider i fra de siste ukene. Gode minner!

I fra sykelturen til Anne og meg. Vi syklet til Utbjoa og overnattet nede på berget

Jan Arne og jeg syklet til Knapphus midt på natta.

Sofie og jeg overnattet på Klinebrygga.

Sykeltur i solnedgang

Verdensbeste søster kom heim!

Kanotur til butikken

Kjekke fjellturer

Tur med klassen

Vertsfamilien min

Om bare 19 dager står jeg spent på LAX flyplass i USA, og har mitt første møte med vertsfamilien som jeg skal leve sammen med i et helt år. Det kommer til å bli et uforglemmelig øyeblikk med masse ulike inntrykk og følelser. Vertsfamilien min bor i Redlands i Califorina, ca. en time utenfor Los Angeles. Det er bare 1 time til noen av de vakreste strendene i USA og bare 45 min til nærmeste skitrekk. Helt perfekt for min del. Verts moren min er 42år og jobber som lærer på en barneskole, og verts far er 43år og jobber innenfor brannindustrien med et egent firma. Det er fire kids i familien, en jente på 16, gut på 14, jente på 12 og jente på 9, og så har dem en søt hund. Familien virker veldig aktive og de elsker sport. De driver med vannpolo, golf, amerikansk fotball, litt surfing, cating, går turer i fjellet, skatebording og moren er veldig interessert i sykling. I tillegg er de kristne og går i kirka hver søndag hvor moren, broren og den ene søstera er med i koret der. De elsker å reise rundt og oppleve nye ting. De har allerede planlagt flere turer som vi skal på gjennom det neste året. Jeg er også så heldig at familien har invitert meg til å komme over for å være med dem nesten hele sommeren før vi begynner på skolen. Vi skal blant annet til Yosmite Nasjonal park i nesten en uke, vi skal være to uker i L.A og så skal vi på camping på en strand. Samtidig skal vi gjøre masse andre kjekke ting innimellom, har fått en lang liste med planer for ferien. Gleder meg kjempe masse! Huset deres er kjempe stort og fint, med et sort uteområdet hvor de har basseng, boblebad og ikke minst palmer. Familien virker veldig åpne og inkluderende, og de sier at de gleder seg kjempe masse til jeg kommer.Tror dette kommer til å bli et supert år!

utvekslingsstudent 2013-2014

Nå er det bare noen få uker igjen før jeg starter på noe som er helt nytt og veldig spennene. Jeg skal nemlig reise på utveksling til USA i ett helt år. Jeg har vært så heldig og fått vertsfamilie i selveste California, noe som er mange jenters drøm. Vertsfamilien min virker kjempe kul, koselig, aktiv og ikke minst veldig snill. Jeg gleder meg utrolig masse til å møte dem. Vi har god kontakt via mail og snapchat, og vi har planlagt at vi snart skal skype. Jeg kommer til å lage et eget innlegg om familien hvor jeg forteller litt mer om dem. Det blir selvfølgelig veldig trist å reise i fra venner og familie i Norge, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å nytte tiden jeg har igjen her hjemme så mye som mulig. Denne bloggen har jeg i hovedsak for å holde venner og familie oppdatert, men selvfølgelig er det koselig om andre også leser den.

Image and video hosting by TinyPic

Stine, 17 år. Utvekslingstudent i California 2013-2014.